Ahad, 3 Oktober 2010

KERETA

gara-gara kereta rosak,selama dua hari(isnin dan selasa) aku lewat datang keje.Klo berterusan camni alamatnyer dapat surat tunjuk sebabler.Nasib baikler hari isnin malam tu sepupu aku tepon bagitahu yang kereta aku da siap repair.Aik,cepatnyer.Aritu kater lama.

Hmm,patutlah cepat.rupa-rupanya bukan enjin yang rosak.Tapi,menurut cerita sepupu aku ada sebatang screw yang entah dari mana datangnya terlekat dekat enjin menyebabkan enjin tak boleh nak dihidupkan.Jadi,sepupu aku dah buang screw tersebut dan menggantikan starter dengan yang baru kerana starter yang lama da rosak.Kos keseluruhan cuma RM300 jer,nasib baik.

Keesokannya,aku pun sediakanlah duit sebanyak RM300 tu sambil menunggu panggilan dari sepupu aku keran dia berjanji untuk datang menghantar kereta aku ke tempat keje aku.Sekali sepupu aku tepon bagitahu yang kos repair kereta aku terpaksa ditambahkan kerana ada beberapa benda yang perlu ditukar seperti bateri kereta aku yang sudah weak.Aku pun terus bersetuju dan meyuruh dia melakukan apa yang patut agar kereta aku elok.Alang-alang repair,biar puas hati.

Malam baru sepupu aku datang hantar kereta keran siang tadi takder orang untuk diajak datang menghantar kereta aku.Al-kisahnya,aku kena tambah dalam RM300 lagi.Semasa bertemu dengan sepupu aku,pelbagai pesanan yang diberikan dalam penjagaan kereta supaya tidak rosak teruk.

Alhamdulillah,kereta aku siap repair dengan cepat tanpa ada masalah.Dengan itu,taklah aku lewat lagi ke tempat keje.Lepas ni aku mesti lebih berhati-hati dan alert dengan tanda-tanda bateri,cooler dan minyak silinder untuk mengelakkan kereta aku rosak dengan lebih teruk lagi.

Pengajarannya,jangan tahu bawa kereta saja....hehehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan