Jumaat, 8 Oktober 2010

2 MINGGU

Hari ini sudah dua minggu sejak ibu aku membuang saka yang ada pada dirinya.Mengikut kata bomoh,hari ini ibu aku kena datang ke rumahnya untuk dimandikan bagi 'pelepas' segala benda dari tubuhnya.
Untuk upacara 'pelepas' ini,bomoh tersebut menyuruh ibu aku menyediakan bahan-bahan seperti benang mentah,air mawar,limau nipis dan limau purut.
Kali ini aku akan dapat melihat dengan mata aku sendiri upacara 'pelepas' ini setelah aku hanya mendengar cerita sahaja tentang pembuangan pelesit dahulu kerana aku tak dapat melihat gara-gara kereta aku yang rosak.
Mengikut perjanjiannya,ibu aku diminta supaya berada di rumahnya dalam pukul 5pm.Jadi,mengikit perkiraan dan perancangan,kami akan bertolak ke rumah bomoh itu selepas asar.
Segala bahan-bahan telah disediakan cuma menunggu masanya sahaja.
Tapi,aku kira tiada lagi peristiwa yang mengejutkan,menakutkan apatah lagi yang misteri akan berlaku dalam upacara ini.
Apapun,untuk mengetahuinya terpaksalah tunggu malam ini....(" ,)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan