Ahad, 10 Oktober 2010

10.10.2010

Hmm,cantik betul tarikh arini.Ramai orang yang buat something sempena tarikh arini.

Klo kiter baca Metro arini terdapat berita mengenai ibu-ibu yang mengandung yang sanggup melakukan apa saja untuk melahirkan anak mereka pada hari ini.

Ada yang sanggup melewatkan kelahiran walaupun due date mereka sudah terlewat beberapa hari.Ada pula yang sanggup mengawalkan kelahiran dengan melakukan pembedahan.Manusia,manusia...apalah yang ada pada tarikh?

Apa-apapun yang penting hari ini HARI LAHIR aku.HEPI BESDAY to me!!!

Di sebalik kegembiraan menyambut hari lahir aku,terselit juga kisah sedih dan membengangkan aku.Kisah bengang ini berpunca dari semalam.
Al-kisahnyer balik dari rumah bomoh,kakak,anak aku yang sulung demam.Semalaman aku dan ibu aku tidak tidur menjaga kakak kerana risau panas tubuhnya berlarutan.

Setelah diberi ubat dan disapu kepala dan tubuhnyanya dengan air biasa,dekat subuh barulah kami boleh tidur.Kesudahannya kami kesiangan.Nasib baik kami terjaga pada pukul 7.30am,sempatlah suami aku bersiap-siap ke tempat keje.

Aku pula masih berasa mengantuk dan sakit kepala.Oleh kerana badan anak aku masih panas,risau untuk meninggalkan dia dan kesiankan ibu aku maka aku mengambil keputusan untuk tidak pergi keje.

Dengan itu aku menghantar sms kepada lina dan kak yani untuk memaklumkan mereka tentang ketidakhadiran aku ke tempat keje dan meminta tolong supaya mereka dapat back-up keje aku.

Sedang aku memberi ubat kepada kakak,assistant aku pula menghantar sms memberitahu tidak dapat datang keje kerana ada di hospital kuala krai kerana ibu mertuanya masuk hospital.

Adus,masalah ni.Aku tak datang keje,assistant aku pun tak datang keje.Alamatnya kecohla 'mak tiri' aku nanti.

Aku pun menelefon kak yani untuk memberitahunya.Kak yani da mula bising sebab kejenya pun masih banyak belum siap.Itu baru kak yani.Belum lagi aku bagitahu 'mak tiri'.

Sedang aku berkira-kira nak telefon 'mak tiri', dia terlebih dahulu telefon aku!Apalagi memang kena sembur habis-habisanlah aku!

Itu cerita semalam.Cerita arini pula...
Sampai jer aku di tempat keje,assistant HR bagitahu yang aku dapat surat tunjuk sebab dari 'mak tiri' sebab tak datang keje semalam.Pagi-pagi lagi da spoil mood aku.Assistant aku pun dapat surat tunjuk sebab gak.

Kiranya semalam kami dikira ponteng keje,tak datang keje tanpa sebab!

Aku memang hangin betullah.Camner lak aku boleh surat tunjuk sebab sedangkan semalam bukan kata sms,aku siap telefon lagi bagitahu sebab kenapa aku tak datang keje.Tetiba lak kena tindakan camni?

Memang siot toller pompuan ni.Perangai berlagak ntah pape!Patutlah Tuhan tak bagi anak!

Bukan aku sorang jer yang tak puas hati dengan dia ni.Budak-budak lain pun ramai yang tak puas hati dengan perangai n mulut dier yang cam longkang tu.Gara-gara mulut dia gaklah pernah ada budak yang tak puas hati da gores kasi calar kereta dia tapi still tak reti-reti nak jaga mulut tu.

Sampai ke sudah aku balik keje kol 6.30pm aku tak naik-naik jumpa HR untuk tulis surat tunjuk sebab tu.

Aku memang tak puas hati n bengang so aku rasa better aku cool down dulu sebelum aku tulis surat tunjuk sebab tu.Klo tak,tak pasal-pasal aku gaduh lak.Maklumler aku pun jenis panas baran gak.

Esok,tengok jelah dulu camner.Tapi rasanya aku akan tulis ayat baik punyer bagi pedas sikit da sibuk sangat suruh aku tulis surat tunjuk sebab kan.Ko nak baca,nak terima sebab aku tu lantak,ko punya pasal...

1 ulasan:

  1. sabar sayang.....Allah tue maha mengetahu akan segalanya..sabar dan berdoa jer..sesungguhnya doa org teraniya sentiasa dimakbulkan....lagipun skarang Allah bayar cash....lagi satu....itulah ujian buat birthaday mom....hehehehehhe

    BalasPadam